Ämne: Alternativet!
Visa ett inlägg
  #42  
Gammal 2020-07-07, 22:44
Kajjas avatar
Kajja Kajja är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2015
Ort: Jönköping
Inlägg: 3 760
Standard Sv: Alternativet!

I vårt "alternativ" är ingenting sig likt.
Sjön ryker som som en undervattenskälla och det är 6,7 grader nu kl.22. Jag har brasan sprakande för första gången i juli månad. Hit tog vi oss för att jag ville att mannen skulle få andas lite frisk luft i sina infekterade lungor och fylla på med energi. Det blev mest säng o bok..
Jag ville ta en promenad för att se om kantarellerna börjat titta fram men den blev kort, jag blev så trött..och dom var inte mogna än. INGET är sig likt!!
TVn blir vår vän även här, just nu. "Så mycket bättre" och "Renés Brygga"..allt det där man såg när livet var som vanligt! Det visas nu igen för att man ska invaggas i nån falsk illusion om att "det är luungt, allt är braa".

Vi pratar om allt vi ska göra sen, Österlen, Bohuslän och härliga grillkvällar med vänner här i stugan.
Vi längtar efter barn o barnbarnet.
Jag längtar efter att känna lukt o smak. Älskar att laga mat men att inte få njuta av den är...ovanligt!!
Imorgon är en annan dag..kanske det har gått framåt och har blivit sig lite mer likt.
I vilket fall ska mört o abborrar matas med gammalt bröd, från bryggan imorgon. En lagom sysselsättning.Tror inte deras smaklökar är så kräsna som mina!
/ Kajja

Senast redigerad av Kajja den 2020-07-07 klockan 22:49.
Svara med citat