Visa ett inlägg
  #5  
Gammal 2008-02-09, 19:25
Guhawis avatar
Guhawi Guhawi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2008
Ort: Furulund
Inlägg: 49
Standard Sv: GeoCaching i Grekland?

Citat:
Ursprungligen postat av Elisabet Visa inlägg
Hur många har du hittat?
Jag har inte geocachat på riktigt, men hittade de som turistinformationen har lagt ut här i kommunen enbart med hjälp av ledtrådarna
Har varit sugen på att prova flera gånger, det verkar verkligen jätteroligt.
Det är jättekul!! Jag/vi har väl omkring ca 60-70 st hittade och 4 st ohittade. Dom svider ännu, så skam den som ger sig, vi SKALL hitta dem! Vi älskar att vara utomhus, både i stan och på landet, geocachingen ger oss ännu en anledning till att ta oss ut. Det bästa med geocachingen är att vi får se smultronställen som man annars aldrig hade fått se. Framför allt på turistorter får man se de saker och de platser som inte står omnämnt i någon turistbroschyr men som är så mycket läckrare än allt annat
I Paris hittade vi en underbar liten park där parisarna samlades i på lördagskvällen för att flanera, mysa eller kanske spela lite schack. Dit hade vi aldrig kommit utan geocachingen. Så jag kan bara rekommendera det.
Det gör inte så mycket att man inte alltid hittar skatten, det är oftast själva platsen som räknas. Så nu till sommaren skall vi cacha för första gången i Grekland. Vill först bara komma över bra kartor för gps över grekiska övärlden.

Så som du kanske förstår är jag biten och kan bara rekommendera det!

//Guhawi
Svara med citat