Ämne: Grekland 2019
Visa ett inlägg
  #1  
Gammal 2018-11-08, 04:22
Alalas avatar
Alala Alala är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Finland
Inlägg: 5 893
Standard Grekland 2019

Hej alla! Det är ganska lugnt på forumet nu. Hoppas ni inte har sjunkit i novembermörkret. För det skall man inte göra. I stället kan man smida planer för 2019. Hur är det mer era eventuella resor till Grekland? Har ni redan bokat? Funderar ni på vart ni skall resa? Är det för mycket eller för lite att välja på? Beror ju på vad man har för krav och önskemål Eller skall ni kanske helt enkelt till en gammal favorit? Eller det allra värsta? Kanske det inte blir någon Grekland alls?

För mig har det blivit alldeles hullerombuller. En av resevännerna sa att han vill inte resa till Grekland nästa år om det inte blir till Halkidiki. För han vill till Athosklostren. Varför? Ingen aning. Kanske för att det är så svårt att komma dit. Nå, detta avfärdades med att då borde vi flyga till Thessaloniki och det finns inget direktflyg från Finland. Och nä, då blir det besvärligare och dyrare osv. Det liksom godkändes. Hm, då tänkte jag att vi flyger till Aten och far sen kanske till Peloponnesos, Hydra, Poros eller Evia. Mycket funderingar kring detta.

Men sen hände något. Plötsligt fanns direktflyg till Thessaloniki! Ryanair öppnade en ny rutt, Villmanstrand-Thessaloniki. Villmanstrand ligger nära ryska gränsen och är faktiskt bara lite över timmen från oss. Så det lät ju perfekt! Om man bortser från att det är frågan om Ryanair. Som vi visserligen inte har någon erfarenhet av, men visst är det värt att prova på tänkte vi. Vi var långt inne i dessa tankar, inget bokat, men nära.

Sen hände det något igen. Och nu tycks vi hamna någon annanstans. Och inte ens i Grekland. Och det är mitt fel. Och Kalimeras faktiskt.

Så kan det gå. Planer ändras hit och dit. Så hur er det med er andra?

/ Anne
Svara med citat