Visa ett inlägg
  #50  
Gammal 2017-07-17, 18:16
Hasse Hasse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 1 998
Standard Sv: Forum på Kalimera vs Facebook

Personligen har jag inte lust med så mycket skrivande i forumet numera. Det finns flera anledningar, en var tidigare att stämningen ofta var hätsk och många bevakade varandra och skulle trumfa över med diverse kommentarer som ofta var rent löjeväckande. Det spelade ofta ingen roll hur glad man var över den egna kunskapen i något ämne och syfte, ofta kom någon och ansåg sig veta mera eller undrade varför jag trodde att jag kunde något nyttigt?


Men sen har jag också mindre lust med att inhämta kunskap eftersom jag vet så mycket om tidigare resmål, platser jag inte kommer att besöka igen så då minskar naturligt mitt behov då jag har färre platser jag verkligen vill ha kunskaper om.


Facebook........är för MIG, vår tids pest och jag kan inte beskriva så att någon skulle förstår mig, VARFÖR jag tycker. Men visst tillhör jag en generation som nästan "tvingades" in på FB, man "skulle ju vara med". Men mina värderingar i livet är sådana att jag står utanför och att andra är med, ja varsågod!


Att du Janne, tror dig veta vilka som hackat är skrämmande. Syftet vet du naturligtvis inte och vi kan väl tro och spekulera en massa, vi andra också? Särskilt vi som har varit med t.ex över millennieskiftet osv. Jag har mina diffusa teorier.


Att somliga hoppat av forumet är väl kanske något man ska undvika att kommentera, eller.....? Att vara bitter, utsätta sig för situationer där man skriver öppet att man tänker hoppa av, och sedan gör det är för mig en gåta hur det går till? Det jag VERKLIGEN tänker om detta är något jag inte skriver här och nu, det skulle bli grova påhopp. Man kan ledsna över en del här, självklart men man har också ett ANSVAR att FÖRUTOM de regler man accepterat, ska hålla god ton och detta på MÅNGA sätt.


Det är i min mening farligt att göra sig så beroende som jag sett att "många" är. Också här håller jag i bokstäverna lite och tar inte i ända från tårna men om forumet ibland är stängt, dagar, veckor, så bekommer det mig inte det minsta. Jag har annat att göra. Känna "tvång att behöva" logga in varje dag, varför?


Jag skriver ibland vasst, ibland inte, ibland ironiskt och jag skriver fel och trampar någon på en tå ibland men jag kliver snabbt av den.


/Hasse
Svara med citat