Visa ett inlägg
  #46  
Gammal 2016-08-31, 04:39
yanniss avatar
yannis yannis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 741
Standard Sv: Till Chania via Bornholm och Copenhagen

Citat:
Ursprungligen postat av nilam Visa inlägg
Tycker inte detta är ett dugg konstigt... Det är en självklarhet att man inte sitter på en taverna under lunchtid och bara dricker och inte heller under middagstid. Då får man gå på en bar... Samma sak gäller ju i Sverige.


// Malin
Nu tycker jag du är lite småspydig.
Malin, jag kan kanske förklara för dig. Vi hade stigit upp klockan 4 på morgonen. Åkt taxi, sedan färja. Därefter pågatåget samt öresundståget där vi stod som packade sillar och så hamnade vi i ett kaotiskt Kastrup. Åt en god lunch/middag, som vi tagit med från Ystad. Försenad start på flyget som ytterligare försenades p.g.a. det trånga luftrummet över Chania. Så vi kom till Casa del Amore ett par timmar försenade, strax efter klockan 22.

Vi välkomnades hjärtligt av George. Sedan ställde vi in våra väskor på rummet och gick dom 10 metrarna till ett bord på Kalderimi. Även här brukar vi välkomnas hjärtligt. Men denna gång fanns inte dom "gamla" kyparna kvar. Troligen, men vi vet inte, är dom numera från något bemanningsföretag.

Dödströtta som vi var ville vi bara ha varsin ouzo samt sitta några minuter för att insupa den grekiska atmosfären. Vi blev så häpna när vi hänvisades till den inre delen av tavernan. Borden var inte fullbesatta på utedelen. När vi så satt därinne såg vi efter ett tag att vi hade ett bord med stolar utanför vår studiodörr som var närmare än ett antal bord och stolar som tavernan satt ut på tvärgatan.

Vi har varit på många öar och då också på många tavernor. Men på detta sättet har vi aldrig blivit bemötta. Kypare på tavernor har alltid bemött oss med vänlighet. Man vill ju att kunden ska komma tillbaka. Har andra här på forumet erfarenhet av detta? Är det vanligt?

Nu verkar dom se lite urskuldrande ut när vi sitter vid vårt eget bord mitt emot dom.

Birgitta.
Svara med citat