Ämne: Akkurat nå
Visa ett inlägg
  #7  
Gammal 2012-06-18, 20:10
mouche mouche är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 730
Standard Sv: Akkurat nå

Citat:
Ursprungligen postat av Admirala Visa inlägg
Må du krangle på absolutt alt jeg skriver?
Jeg har også fast eiendom i Hellas, men du kan ikke sammenligne med olivenbøndene.
Her snakker vi om eiendommer som har gått i arv i generasjoner, muntlige bytteavtaler mellom naboer osv.
For øvrig er skogbrann force majeure, som de fleste forsikringsselskaper har unntaksregel for, og erstatningsansvaret overtas av staten.
Har ingen interesse av å krangle hverken med deg eller noen andre, men du bør tåle at man er uenig med deg så lenge dette er saklig begrunnet!

At man ikke kan forsikre et hus fordi en eiendom har gått i arv i generasjoner er ikke riktig! Kan man dokumentere i form av å sannsynliggjøre og med vitners bekreftelse så er det dessuten heller ikke så vanskelig å få etablert et eierforhold selv om det kan ta noe tid. Den eiendom hvor vårt hus står måtte gjennom nettop en slik prosess og vi har nå alt skriftlig med Notarius påtegninger. Når det gjelder tap av oliventrær har jeg for lengst skjønt at det er en noe annen situasjon, men nettop derfor påpeker jeg HUS, ikke oliventrær, selv om også disse kan forsikres hvilket du vel indikerer.

Tåler man ikke at noen er uenig med en eller å bli motsagt så bør man kanskje ikke skrive noe?

At så mange, tilsynelatende, er så slepphendte med sine eiendeler/eiendommer er synd å se/høre, men får ikke min sympati! Ser heller ingen grunn til å benytte enhver anledning til å forsvare enhver ting grekere gjør, eller har gjort, når disse åpenbart medfører store problemer og konsekvenser for en selv. Dumskap er dumskap uansett hvor denne begås eller av hvem.