Visa ett inlägg
  #3  
Gammal 2009-07-21, 11:23
Hasse Hasse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 1 998
Standard Sv: Mellanlandning?

Flygrädsla är något man ska ha respekt för men med god information är känslan av att flyga mindre obekväm för den drabbade. Det finns alltid en möjlighet att med respektive flygbolag, få tala med dem i förväg och få lära sig mer om vad det innebär att sitta i ett flygplan och vad som händer innan start och under flygningen. Ta gärna den möjligheten, jag tror det kan vara både lärorikt och intressant.

Men.......att flyga till Karpathos är en upplevelse jag sent kommer att glömma. Om.....jag säger om, de flyger in och du har tur att få se ön så är utsikten helt magnifik. Karpathos är väldigt bergigt på mitten trots att ön är väldigt smal. När vi flög dit 2004 så hade jag fönsterplats på vänster sida, såg allt det vackra under en lång stund tills vi korsade ön och sen gjorde en lång lång högersväng. Flygplatsen ligger nämligen alldeles på södra udden och vad jag känner till så landar man alltid från havet, in mot land så att säga. Kan det ha ändrats någon gång får kanske någon annan bekräfta, det finns anledning att landa i motvind.


Trevlig resa !


Hasse
Svara med citat