Visa ett inlägg
  #69  
Gammal 2012-04-27, 23:55
Tremere Tremere är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 36
Standard Sv: Aldri mer Ryanair!

Ja, alla blir saliga på sin tro.
Jag vill inte påstå att RA är bättre än något annat bolag.
Men som ett exempel så åker jag med familjen till Chania om 10 dagar.
Med RA betalar vi 3500:- för 5 personer och ett extra bagage (20 kg) utöver handbagaget.
Det är direktflyg Skavsta-Chania och tar 3h 50min.

Motsvarande resa med annat bolag kostade 16.423:- och skulle ta 10 h enkel resa. 2 byten (Köpenhamn och Aten)
Visserligen så kan jag säkert komma billigare undan genom att flyga charter, men inte under 5400:- som vi nu kommer att ge för resa och boende.

Men om jag skulle flyga längre än 4 tim så skulle jag definitivt flyga med ett annat bolag.
För som någon sa här innan så är RA mer som ett pendeltåg. Det tar en från A till B, men inte mer.
Oftast räcker det när man flyger inom europa, tycker jag.

Det jag där emot irriterar mig lite på är att man gnäller över RA:s alla smygavgifter och visst är de irriterande, men prislistor över deras avgifter finns på deras hemsida och de är inte speciellt svåra att hitta.
Så om manorkar vara lite påläst och vara lite "om sig & kring sig" så finns det pengar att spara.

Hoppas jag inte trampat någon på tårna nu.
Vem vet, jag kanske återkommer med mindre possitiva ord om RA efter min nästa resa.

PS Vad menar du med "skitigt bolag"? Smutsar deras plan ner mer eller var det något annat du menade? (bara undrar) DS
Svara med citat