Visa ett inlägg
  #67  
Gammal 2012-04-27, 21:56
Tremere Tremere är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 36
Standard Sv: Aldri mer Ryanair!

Visst har Ryanair sina sidor med sina mer eller mindre dolda avgifter osv.
Men som så många andra skriver här så är det ju det man få ta om man vill flyga billigt.
För billigt ÄR det.
När jag jämförde resor nyligen till Dublin så var RA 72% billigare än billigaste konkurrenten.
Med den prisskillnaden så är jag beredd på att få checka in själv via nätet och att ordna med transfer själv osv.

Dessutom är min erfarenhet av kundsupporten ganska god.
Förutom att man faktiskt måste vara kunnig i engelska så tycker jag det funkat bra de gånger jag har behövt nå dem.

Som exempel så hade jag en resa bokad där de ändrade avgångstiden (till en tid som verkligen inte passade mig).
Fick en länk i ett mail som gick till ett webformulär för full återbetalning.
Fyllde i 4-5 uppgifter (tog ca 5 min) och 7 bankdagar senare hade jag pengarna tillbaka på mitt konto.

Har även vid ett par tillfällen ringt deras kundtjänst.
Det har tagit mellan 5-7 min att komma fram och personalen har varit både trevlig och hjälpsam.

När det gäller avgifterna för flygningar från Spanien så är det ju inte klokt att spanska regeringen kan lägga på avgifter med så kort varsel.
Undrar hur alla andra bolag kommer att göra?
Givetvis kommer de också att ta ut det från sina passagerare, men kanske inte så direkt utan kanske lite mer i smyg.
Det man förlorar på karusellerna får man ta igen på gungorna, eller hur är det man säger...
Svara med citat