Visa ett inlägg
  #5  
Gammal 2019-07-30, 23:27
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 302
Standard Sv: Solstolar och kryssningbåtar på Amorgos

Citat:
Ursprungligen postat av Obo Visa inlägg
Hej.

Förstår inte helt kopplingen mellan solstolar och kryssningsfartyg.
Inte jag heller! Jag har legat i solstolar på Tilos, Skopelos, Leros, Egina, Karpathos m fl öar utan att se ett enda kryssningsfartyg. Som sagt ..... fattar inte riktigt sambandet.

Jag har all respekt för att vi har olika smak och tycke. Och kanske lite också olika fysiska förutsättningar för att njuta av en strand. Men egentligen är det väl inte konstigare än att ondgöra sig över att det finns stränder där man har smällt upp "hemska tavernor" när man istället kan ha en helt öde strand dit man får ta med sig egen matsäck.

Jag tillhör dem som absolut inte gillar stora turiststränder som är omgärdade av diverse tingeltangel, hamburgerserveringar, kebabbarer, inkastare mm mm. Därför är det ett antal öar och stränder som helt går bort för min del. Framför allt de största turistöarna. Jag avstår att räkna upp några exempel för att inte dra igång någon försvarsdebatt, men jag tror att alla förstår ungefär vad jag menar.

Men som sagt .... jag håller med föregående talare ..... kopplingen mellan detta och solstolar förstår jag inte riktigt. Åtminstone inte på de öar som jag gav exempel på ovan. Blir det mera genuint om man ligger på sten och grus?

Masse
Svara med citat