Visa ett inlägg
  #44  
Gammal 2014-10-26, 12:28
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Flygbiljett bokad till 11 maj 2015

Citat:
Ursprungligen postat av Sunny12 Visa inlägg

Visst har vi ALLA stunder i livet då vi inte mår riktigt bra och längtar bort mer än vanligt.. MEN.. jag fick faktiskt ångest och kände mig deppig även på Amorgos nu i september då det var ALLT för lugnt.. en känsla jag aldrig haft i Grekland tidigare..
Jag förstår ju det, även jag har känslorna mer utanpå kroppen när jag är i Grekland så både positivt och negativt känns mer än hemma. Men på något vis är det ändå häftigt, jag känner mig mer levande även om det negativa kan vara jobbigt.

Dessutom, blir det FÖR jobbigt så är man friare att göra något åt det än man är hemma. Som du när du drog till Naxos istället och blev glad igen. Eller som jag, när jag i början av Amorgosvistelsen var på miserabelt humör en dag. Allt var fel, både hemma och borta. Men så skärpte jag till mig, gick en liten vandring, åt en god lunch, gick och badade - och sedan var allt negativt som bortblåst. Jag var tillbaka i känslan av vilket otroligt privilegium det är att kunna åka till Grekland som vi gör.

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
.Jag har ett väldigt rikt liv hemma med make, barnbarnbarn , vänner och kulturupplevelser
i
Klumpigt citerat men jag blir vansinnig på hur texteditorn (inte) funkar på ipad ... Något jag drömmer lite om är att ordna en flergenerationsresa där även familjekretsens yngsta finns med. Det skulle vara så roligt att vara i Grekland med dem, det finns nog inget bättre land för småbarn. Skulle så gärna vilja göra det innan de blir för stora.
Svara med citat