Ämne: Tavernor
Visa ett inlägg
  #29  
Gammal 2010-06-18, 19:51
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Tavernor

Mina observationer - och personliga åsikter - efter att nyss ha ätit i Faros är följande:

Jag åt i huvudsak på två ställen:

* O Faros vars smårätter jag verkligen gillade. Deras chorta, tyrokafteri och revithokeftedes var godare än likadana rätter på andra ställen där jag åt.

* Taverna Chrysopigi - amibitiösare kök, bra på både små- och varmrätter. Små goda auberginerullar med feta i, mördegsinbakat lamm osv.

Jag åt en gång vardera på Lychnos (första tavernan i Faros) och tavernan på Fasolou-stranden. Ingen av dem gick jag tillbaka till. Det mest minnesvärda från Fasolou var de förkolnade brödbitarna som kom in med kommentaren "Vi rostade brödet lite för det är från i förrgår"

Av den här tråden förstår jag att jag missade Gorgona helt, den ska jag pröva nästa gång. Men det tog några dagar innan jag kopplade att de ens hade mat, det stod SNACK BAR överallt. Dessutom spelade de alltid typisk barmusik av ett slag som jag inte gillar när jag ska njuta av en middag - så det verkade inte riktigt inbjudande.

Taverna Apokofto ska jag också pröva nästa gång. Träffade stamgäster som tyckte att den var ännu bättre än grannen Chrysopigi - att familjen som driver den lagat mat efter samma recept i 40 år. Hade jag vetat det i tid hade jag gått dit direkt. Men nästa gång...
Svara med citat