Visa ett inlägg
  #7  
Gammal 2006-04-20, 21:33
Agistri Agistri är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2005
Inlägg: 9
Standard Sv: Agistri i juni !

Hej hej
Kul att ni ska åka till Agistri är precis hemkommen därifrån och jag kan säga att det var underbart Lugn o skön ö! Ni har gjort ett bra val som åker i juni. Klimatet är mycket skönare då än i augusti. Bra tavernor: Kafenion i hamnen i milos( som tyvärr var stängd nu pga av ombyggnad), boulas taverna i Milos, Fotis taverna i Milos. I skala rekomenderar jag Taverna 2 Brothers ( jättegoda Chicken souvlaki i Pita!!), Alexandras taverna. Glöm för all del inte bort att åka upp till bergsbyn Metochi och ät på deras taverna. Utsikten är enastående Och ni får heller inte glömma Tasos i Limenaría. Köp hans olivolja där, det finns ingen bättre!!

Bad: Om ni ska till chalikada så finns det en väg så att man slipper klättra ner för klippan. Precis innan sista stigningen finns det en stig till vänster, följ den o gå runt klippan. På Mariza badar man från en betongbrygga, ta med snorkelutrustning o kom ´dit tidigt på dagen. Efter det går ni självklart upp till Tasos och äter lunch.

När det gäller boende så har jag bara bott på hotel milos. ett bra grekiskt hotell med frukost. mycket fin utsikt från rummen!

Ojojoj. Finns så mycket mer att säga. Jag hoppas att ni får en kanonsemester!!(Själv är man där 5 veckor i sommar )
// Elias
Svara med citat