Visa ett inlägg
  #75  
Gammal 2005-10-07, 15:40
Hasse Hasse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 1 998
Standard Sv: Fototävlingen / manipulerade bilder

Jag ska försöka titta igenom mina Kreta-bilder i helgen och kanske finns några jag väljer emellan, för att sedan skicka in till kategorierna.

Som några redan vet har jag valt att fr.o.m i år vara digital men kastar inte mina gamla analog-kameror på tippen för det. Oavsett analogt eller digitalt så skickar jag in mina alster totalt befirade från manipuleringar, förändringar eller vad ni andra väljer att kalla det.

Tar jag en bild så är min åsikt att jag får stå mitt kast och acceptera fakta, dvs. att det i mina ögon var just det ögonblick bilden togs och den behåller jag oförändrad oavsett om den som nu, ligger i min dator eller kommer levererad på fotopapper (analog kamera, filmen lämnad till lab).

Bilderna är nämligen tagna för att jag ska minnas platsen jag varit på. Om jag tävlar med bilderna låter jag andra få se var jag varit och vad jag såg. Varför ska jag förändra den verklighet som rådde vid tillfället då slutaren slog igen ?

Jag förstår ingenting av denna diskussion, jag tävlar på mina villkor, bara mina. Och dem är jag nöjd med. Jag vinner nog inte men jag deltar.




Hasse
Svara med citat