Visa ett inlägg
  #6  
Gammal 2015-01-24, 17:09
Cassiopeia Cassiopeia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2009
Inlägg: 19
Standard Sv: Tips på resmål och hotell

Citat:
Ursprungligen postat av Västkustmaja Visa inlägg
Jag funderar på om kanske Atlantica Kalliston Resort och Spa i Agii Apostoli, Kreta med Fritidsresor skulle vara något. Ett vuxenhotell som trots sin storlek är väldigt lugnt, i alla fall när vi var där i oktober. Kort transfertid är ett plus också. Boka ett rum med havsutsikt och cirka en vecka innan du åker ned så kontaktar du hotellet direkt och ber om ett "tyst beläget rum". Vi hade bett om just detta när vi reste dit, och fick ett rum vid den lilla poolen, i den nybyggda delen. Det förekommer musik vid denna poolen men inte hela dagarna och inte störande. Dessutom går det att välja solstol närmare stranden om det mot förmodan skulle bli för högt vid något enstaka tillfälle. De hade vattenjympa några gånger i veckan och då blir det lite mer högljutt, men eftersom hotellområdet är stort kan man välja att flytta på sig just då. Det förekommer så kort stund. Vi väljer alltid hotell med stor omsorg och för att vara ett stort charterhotell så tyckte vi faktiskt att det var helt ok. Hotellet ligger precis vid havet och det är inte många steg ned till vattnet. Vi provade två av restaurangerna på hotellet (det finns flera stycken) och för att vara hotellrestauranger så var vi riktigt imponerade. Kvällstid ligger till exempel hotellets italienska restaurang lugnt så där kan jag rekommendera dig att äta. I huvudbyggnaden förekommer på kvällstid sådant som vi kategoriserar som "charter-trams" i form av musik-quiz och allehanda sångframträdanden, men detta undviks väldigt enkelt genom ett lugnt beläget rum och skygglappar om man måste passera receptionen och huvudbyggnaden vid dessa tillfällen. Du får gärna höra av dig om du undrar något mer.
Tack för utförlig info!

Ja, vi äter alltid tidig middag och sen måste jag vila resten av kvällen så kvällsaktiviteter går oftast lättare att undvika än ljud och aktiviteter på dagtid. Men vid korta ljudökningar kan man alltid vila på rummet en stund.

Vi behöver inte åka charter heller. Huvudsaken är att det finns direktflyg till ön. Så alla tips är välkomna 👍
Svara med citat