Visa ett inlägg
  #64  
Gammal 2009-10-07, 00:07
rickys avatar
ricky ricky är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Ort: Malmö
Inlägg: 1 096
Standard Sv: Tiggare i Rethymnon

Citat:
Ursprungligen postat av Elisabet Visa inlägg
Ja, kivas verksamhet är bra, och jag vill också slå ett slag för att skaffa ett fadderbarn, genom SOS barnbyar eller någon annan organisation. Då bidrar man inte bara till att ett barn får en dräglig uppväxt och gå i skola, utan också till större projekt i samma by; hälsovård, skolgång mm för alla barn där.

En sak som man också kan göra om man reser till Indien eller något annat land där man grips av det oerhörda lidandet, är att kontakta något ställe på plats där man ger mat och kanske en säng till tiggare. Där kan man åta sig att betala till exempel ett mål mat om dagen (eller varannan dag) under en tid eller resten av livet, för den tiggare man mött och vill ge något. Många av de organisationer som har sådan verksamhet gör också ett imponerande arbete för att långsiktigt försöka förändra systemen i landet.
Jag har varit Världsförälder i flera år. Det har nästan alla råd med.
Jag reser bara inom Europa. Hade jag farit till Indien och dylika länder så hade jag nog gett bort det mesta av reskassan när man ser så mycket armod. Men jag är för lat och för usel att engagera mig, precis som de flesta av er är.
Svara med citat