Visa ett inlägg
  #4  
Gammal 2013-01-23, 17:26
Hella(s) Hella(s) är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2007
Inlägg: 36
Standard Sv: Kreta eller Karpathos

Citat:
Ursprungligen postat av pelagia Visa inlägg
Hei.

Er det mulig at du tar feil av Lassi?? Såvidt meg bekjent ligger ikke det på Karpathos.
Det du beskriver, minner imidlertid om Amopi. Er det kanskje der du har vært?

Jeg har vært både i Amopi, Agii Apostoli og Platanes utenfor Rethymnon. Min subjektive oppfatning er at Agii Apostoli var det beste stedet, for vi hadde med tre små barn. Vi dro inn til Chania flere kvelder, og jeg tror nok at bussforbindelsene på Kreta er hyppigere enn mellom feks Amopi og Pigadia. Og i Agii Apostoli med omegn er det så mange fine strender for barn og voksne.
Når det gjelder ettåringer på charter så betaler man jo ikke annet enn et lite gebyr for dem, så de må sitte på fanget. Det vi gjorde var å forhåndsbestille på første rad, og da fikk vi kurv til barna. Vi reiste med Thomas Cook.
På busstransferen satt barna på fanget. Vi leide ikke bil, men har jo lest her på forumet at det kan være så som så med barneseter i leiebiler.
Men når vi snakker om Karpathos, hvorfor ikke bo i Pigadia? Det er mange hoteller å velge mellom, både nær byen og utenfor.
Uansett - begge stedene er mine favoritter. Rethymnon blir jo litt annerledes.
Selv om vi bodde i Platanes utenfor byen, så fins det ingen badeviker ala de i Apomi og Agii Apostoli der. Det var mye badeforbud når vi var der, så da leide vi bil og reiste til Plakias på sydsiden istedet.

Lykke til med valget.

Hilsen Pelagia.
Tack för dina tips! Karpathos (Pigadia) var vi senaste greklandsresan så det var nog därför jag skrev fel ö i mitt första inlägg. Jag menade Kefalonia! Vi gillade Karpathos väldigt mycket men eftersom vi var där ganska nyss åker vi gärna någon annan stans i år. Agii apostoli är det många som tipsat om när det gäller barnvänlighet har jag sett i en del andra trådar.

Är det någon som varit både i Lassi (Kefalonia) och Agii apostoli (Kreta) som kan jämföra dessa ställen?
Svara med citat