Ämne: Sportfredag
Visa ett inlägg
  #1  
Gammal 2008-01-04, 10:29
monica monica är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: stockholm
Inlägg: 930
Standard Sportfredag

Varje fredag har jag och gubben sportfredag.
Min svenska vännina som oxå är gift med en grek, bor norr om Aten i en by som kallas Filis även kallad Chassia.

Denna by är en liten pärla, många från Aten och min stad åker dit på helgerna och äter då den är känd för sitt kött, huvudgatan kantas av tavernor och cafeer. Många bröllopsmiddagar hålls här.
Nu under julen är tavernorna smyckade med ljuslampor som skulle kunna lysa upp halva Aten, urmysigt att knalla runt här.

Vi brukar umgås flitigt då de även har en dotter som är lika gammal som min.

Det ordnas mycket i denna lilla by, nu har det bildats ett fotbollslag som min man och min vänninas make gått med i.
Det är blandade åldrar och blandade storlekar som spelar fotboll kl 21.00 varje fredagkväll. En är hjärläkare och han skriker mest på plan, en annan är riktigt rund men han kämpar så gott han kan. Alltså mera lek än på allvar.

Samtidigt åker dottern och jag med för att umgås frun och dotter i huset.
Istället för att sitta och dricka kaffe och bubbla, har vi bestämt att vi ska gå ut och gå när gubbarna spelar fotboll. Vi går runt byn i bra takt och det tar ca 1 och en halvtimme. Sedan träffas vi hemma efter sportandet.

Då bjuds på tsipouro och meze och eftersom det är väldigt kallt i dag och där de bor ännu kallare, blir det nog att öppna spisen tänds.

Ser framemot kvällen.

Monica
Svara med citat