Visa ett inlägg
  #76  
Gammal 2017-05-02, 13:07
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: ...mot Rhodos&Karpathos....

tisdag 2 maj
Ja, Janne, jag gjorde vael inte manga knop igar, men mina danska grannar ringde, naer jag var och haelsade peau min grekiska mamma Eva och hennes dottrar. Var norske granne pa Garden Villa hade formodligen tappat sin telefon pa stranden, sa jag laemnade Eva och plockade upp Steinert vid 7/11, och sen foro vi meddelst min trogna scooter bort mot generatorstationen, och stannade daer vaegen gor en s-svaeng. Sen fick jag hans telefonnummer, och sa gick vi tillsammans peau stranden medans min telefon ringde hans.....
Tyvaerr sa hittade vi den inte, men det var en mindre typ Doro, med storre tangenter, och inte alltfor dyr.
Idag skiner solen och det aer vael minst 27 grader i skuggan. Jag har varit inne hos Roisakis snickeri och borrat och sagat upp nagra 5 cm runda traepinnar, och borrat hal i mitten. Tanken aer att sticka igenom tva aendar av gummicord och fa en elastisk ogla, som sen kan lasas genom att dra oglan over traepinnen, t.ex for att halla nerfaellda parasoller stilla. Vinden aer en betydande faktor haer, som kan staella till det ordentligt, om man inte tar den peau allvar.....
Strax ska Andreas och jag bestaemma laengd pa gummicorden, men forst en kall,lokal drink som heter Box....:-)
Mvh,
Mikke
Svara med citat