Visa ett inlägg
  #3  
Gammal 2019-09-11, 10:24
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Handen
Inlägg: 3 188
Standard Sv: Appropå bagagevikt

Citat:
Ursprungligen postat av simetra Visa inlägg
När vi skulle flyga hem från Karpathos var det en väldigt nitisk kvinna vid incheckning som noga kontrollerade vikten på bagaget, några fick packa om och fördela vikten mellan sina väskor, kön rörde sig knappt, folk var irriterade och säkert också smått oroliga för den egna vikten.
O, henne har jag råkat ut för ett par gånger. Första gången hade vi 7 kilos övervikt. Det var första gången de överhuvudtaget hade vägt bagaget när vi checkade in ... Så hon sa: jag behåller era boarding cards. Gå till George och betala, så får ni dem. Så jag och dottern gick till George, som tittade på sin dator och sa: "7 kilo ... skulle ni inte hellre vilja ha bara fem?" "Jotack", svarade vi, betalade för fem kilos övervikt och fick våra boarding cards.

Den andra gången hade vi stannat i fyra veckor och om man stannar tre veckor eller längre ingår 30 kilos bagagevikt med SAS. För säkerhets skull - jag hade planerat att storhandla - betalade jag för tio kilo extra. Damen vägde min stora resväska och konstaterade att den vägde 22 kilo. "Det är för mycket", sa hon. "Nej", svarade jag. "Jag har betalat för tio kilo extra". "Det gäller den andra väskan", sa hon ... så jag försökte förklara att vi packar tillsammans eftersom vi reser tillsammans, men det köpte hon inte. Jag sa att jag packar inte om väskorna, det är ju löjligt. De ska ju på samma plan, och förresten har vi rätt till totalt 40 kilo eftersom vi har varit borta i tre veckor. Det hade hon ingen AAAAning om ... så hon stängde incheckningen och sprang bort för att leta efter reseledaren för att kolla. Efter en lång stund kom hon tillbaka, sprakande av ilska och sa att det stod minsann inte i hennes dator och hon visste inte hur hon skulle föra in det ... men George kunde. Vi gillar George.

Karin
som försöker ställa sig i den andra incheckningskön ...
Svara med citat