Ämne: Vår!
Visa ett inlägg
  #26  
Gammal 2018-04-21, 23:28
Kajjas avatar
Kajja Kajja är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2015
Ort: Jönköping
Inlägg: 3 748
Standard Sv: Vår!

Citat:
Ursprungligen postat av Kajja Visa inlägg
När jag vaknar imorgon har kanske isen på sjön sjunkigt för gott för i år.
Jo isen sjönk dagen efter. När vi åkte ut till stugan i torsdags em (1,2 mil) nån vecka senare, var det sommar!! Det var som att någon rivit ut en månad i kalendern. På med solklänning och..ja maken valde ju shorts då Plötsligt fick man brottom att förvandla tillvaron från vinter till en högsommardag med 26 grader. Jag gick barfota, fixade lilla örtlandet, grillade..och det bästa av allt..vi satte oss på bryggan på kvällen med ett glas vin. Sjön var som en spegel..himlen likaså. Fotade fantastiska bilder, tyckte jag.
Stuggrannens pöjk med kompis kom inseglandes i roddbåten med nyfångad gädda. Tittade på Fiskjusen och några andra "örnar" i kilaren.
På morgonen gjorde jag "English Breakfast". Packade ner allt i en korg och serverade maken( som redan var igång med nåt byggprojekt) på bryggan i solskenet.
23 grader på fm. Att jag skulle jobba kl.13 var lååångt borta då. Ett underbart dygn som jag inte kommer att glömma. Gäller att njuta varje minut. Man vet inte vad komma skall. Och vårt klimat har förändrats så vips!..känns det som höst..eller nåt..
/ Kajja
Svara med citat