Visa ett inlägg
  #84  
Gammal 2018-09-24, 10:57
yanniss avatar
yannis yannis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 741
Standard Sv: Höstresan 2018. Cykladerna

Det känns lite konstigt att gå ut och äta ensam under tiden Arne ligger på vårt rum. Men störtsköna sängar och kuddar har vi hos Effie och Vaggelis. Tror dom är bättre än dom vi har hemma.

Nu tänkte jag frossa, eftersom jag har omedvetet haft sympati med maken och inte ätit mycket. Gick då upp till Vaggelis andra hotell, Naxos Island. En köttfile med svamp/baconsås och stompad potatismos. Och tillsammans med den vidunderliga utsikten över havet och Paros smakade det!




Vaggelis Portara på sin taverna.





Poolen uppe på tavernan. Hans nya hotell är ämnat förmänniskor med stinna plånböcker. Ingenting för oss. Men maten och drycken håller samma priser somövriga tavernor i AgiosProkopios.




Nu är fullmånen snart full.







Vaggelis och pappans åsna Birbillo är lika vacker somtidigare.

Imorse hade vi avbrott i dataöverföringen på ön. Det var planerat. Men precis klockan 10 kom den igång. Så jag travade ner och köpte färjebiljetter för aftonens färd till Rafina. Vid 9-tiden tar vi taxi från hamnen till hotel Corali.
Imorgon bitti blir det färd till flygplatsen. Jag hoppas vi kan få lite hjälp både på Atens flygplats och på Arlanda när vi ska vidare till Umeå. Jag har haft kontakt med SOS International, men ska också kontakta SAS.

Enligt termometern på Supermarket är det 43 grader nu! Det var allt för denna gång.

Birgitta.
Svara med citat