Visa ett inlägg
  #14  
Gammal 2011-08-31, 18:54
Ma-Pia Ma-Pia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2006
Inlägg: 64
Standard Sv: Agios Gordis - Hotel Nereides

Tillbaka i kalla nord (så farligt är det inte)
Har haft en underbar semester lite mera att önska angående hotellet skulle vara att man kunde få tag i ac då man kommer annars är läget kanon somna o vakna till vågornas brus.Trots att sängarna var lite hårda men så är detju i vårt kära Greece. Ville man inte ligga på stranden utan bara kände för ett dopp så kunde man gå ner på ca 2 min om man räknar med att vi bodde en trappa opp. Och snacka om havsutsikt. Men jag undrar vad Wehoo har för kamera för så nära till "sockertoppsklippan" är det väl inte riktigt eller?
Byn är liten men inte för liten finns gott om både affärer o supermarkets o Tavernor. Vi gillade Delphi´s allra bäst
Vi hyrde bil några dagar o åkte runt i princip hela ön visst fanns det fina stränder både i söder o i norr (sidari o ag spiridos) men tyckte bäst om vår "hemma" strand. Vi gick åt andra hållet åt vänster alltså när man kommer ner från hotellet, det beror ju på vad man gillar vi vill ha sandstrand o "tråkiga"solstolar. Borta hos Zeb o Joyce så kostade visserligen 8€ för hela dagen men det fanns tillgång till dusch o toa, diverse badtillbehör att låna som t ex cyklop m snorkel, tidningar (sv, no, en, gr) böcker och framförallt inte så trångt mellan stolarna utan man kunde vända sej om utan att putta sand på grannen. Men det är ju jag o min gubbe 50+ are som gillar lugn o ro.
I vilket fall som helst är Nereidis ett helt lagom bra hotell med havsutsikt.
Längtar till nästa år
Svara med citat