Visa ett inlägg
  #13  
Gammal 2011-08-21, 12:08
Wehou!s avatar
Wehou! Wehou! är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2009
Ort: Västerås
Inlägg: 66
Standard Sv: Agios Gordis - Hotel Nereides

Citat:
Ursprungligen postat av JohnS Visa inlägg
Takk for informasjon og vakre bilder!

jeg har nettopp lest litt om Ag. Gordis, og flere steder blir det sagt at stedet er mye plaget av veps (getingar). Var dette et problem da dere var der nå?
Nej, jag tycker inte det var några problem med getingar. De finns väl som på andra öar jag rest till och har som oftast en tendens att dyka upp när man sitter ute och äter på en restaurang. Men det har för mig oftast handlat om 1-2 stycken som vill sno lite från tallriken och inget mer. De är inte aggressiva så det är inget att oroa sig för. På stranden märkte jag nästan inte av dom alls. De är ganska slöa av sig också, kanske det beror på värmen?

En udda sak jag upplevde här i alla fall, var att det finns någon sorts getingjägare. Den ser ut som en dubbelt så stor geting, med väldigt långa ben och verkar söka av områden där getingar håller till. Buskar, blommor mm. Sedan dyker de ned på de stackars getingarna, slår benen runt dom och knipsar av deras huvuden och flyger sedan vidare med kroppen. Det var en liten upplevelse att se det.
Svara med citat