Visa ett inlägg
  #9  
Gammal 2011-08-15, 13:57
Krsven Krsven är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2011
Inlägg: 0
Standard Sv: Agios Gordis - Hotel Nereides

Heisann!
Nereides er helt ok - så bra at vi faktisk skal tilbake for fjerde gang 21. august for en ukes opphold. Fin og rolig beliggenhet uten trafikkstøy, men til tider høylytt bølgesus i og med at stedet faktisk ligger nærmest på stranden. Vi, dvs. fruen og to døtre stortrives der - og har prøvd andre steder - men Nereides er noe av det bedre innenfor kategorien "tre stjerners leilighet". Det er to adkomstmuligheter til Nerides, en fra stranden og en fra hovedgaten - og i det du kommer ut på hovedgaten ligger Taverna Argo - eller noe sånt - helt grei mat og trivelig betjening. Det er ingen betjening på Nereides og nøklene står i døren eller tilsvarende - reiseguide gir anvisning. Ved avreise er det mulig å gi hun som vasker noen euro for å beholde leiligheten noe lengre- det har i alle fall vært slik tidligere. I første etasje er det delt uteplass med tak og denne fungerer utmerket - ypperlig sted til å nyte en Mythos - og det tror jeg også leilighetene i andre er også. Som gjest har du også tilgang til badebasseng ved et hotell i nærheten - ut til hovedgaten over denne, så noen meter "oppover" gaten og så smal sti inn til venstre, det står skilt. Trivelig sted med mulighet til å ta en enkel rett i bassengbaren. Dette har vi brukt ved høye bølger på stranden, rent og pent! I sum tror jeg dere kommer til å bli godt fornøyd med Nereides, et fint og ukomplisert sted. Agios Gordis som by har det du trenger inkludert et greit supermarked for å handle inn til frokost og evt. lunch - det ligger ca. 100 meter opp gaten i forhold til Argo. Vi synes det er helt ok å ta lunchen på rommet en dag i løpet uken og slappe av der, mye godt å lage selv selv om kokemulighetene er noe begrenset. Strandbarene er også supre, vi prøver gjerne en som ligger forholdsvis "høyt", dvs. opp en trapp, til venstre for Nereides når du står på stranden. Lenger bort på stranden, der hvor hovedveien stopper, er det salg av aviser, badeartikler, is og brus osv osv. Jeg var i Agios Gordis første gang i 1994 - men ikke på Nereides, jeg tror det lå et supermarked der Nereides ligger i dag og stedet har vokst litt siden da - ikke minst retning høyre for Nereides når du står ved stranden - hvor mange gode restauranter ligger. Hvis været og bølgene tillater ville jeg ha leid en pedalbåt og syklet rundt den karakteristiske øya som ikke ligger så langt unna. God tur til alle sammen!

Med hilsen

Kristian Svendsen, Vestfossen, Norge
Svara med citat