Visa ett inlägg
  #3  
Gammal 2019-08-08, 23:13
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 302
Standard Sv: Artikel om Lakki

Vid vår vistelse på Leros så valde jag en dag att ta en promenad från Panteli, där vi bodde, till Lakki. Den promenaden liksom många andra på Leros var mycket trevlig även om den tidvis gick på smal trafikerad landsväg utan vägren.

Väl framme i Lakki tog jag en kort promenad runt för att få lite intryck av byn. Hade ju läst in mig lite i min inhandlade eminenta e-guide från Kalimera. Efter kort rundvandring slog jag mig ner vid den ganska långa "hamnpromenaden" på en av serveringarna där. En ouzo-meze beställdes och serverades. Sedan satt jag där i godan ro och njöt av sol, ganska kraftiga vindar från vattnet och mat och dryck. Mycket lite folk runt omkring och jag kunde njuta i lugn och ro. En mycket skön stund.

Eftersom jag är en hav- vatten - och fartygsnörd så var den största njutningen utsikten bort mot kajen där en lastbåt låg förtöjd. Den utsikten och vinden i ansiktet var fullt tillräckligt för att jag skulle vara nöjd med min promenad hit.

Däremot har jag mycket begränsat intresse av arkitektur mm och därför blev Lakki för mig enbart en helt ok promenad med en god ouzo-meze med skön hamnutsikt.

Masse
Svara med citat