Visa ett inlägg
  #29  
Gammal 2018-04-21, 11:10
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 302
Standard Sv: Saknar mitt kalimera

Citat:
Ursprungligen postat av nilam Visa inlägg
Jag saknar de heta diskussionerna på forumet som fanns för några år sedan då många av de saknade medlemmarna fortfarande var medlemmar eller de som fortfarande är medlemmar av dem var aktiva... på fb forumet händer en del men det är mest en massa provocerande babbel som ger upphov till diskussioner,,,
Instammer med dig Malin! Jag saknar också de diskussionerna. De gav liv och rörelse i forumet och det var kul med lite meningsutbyte. Jag stördes inte av att det ibland blev lite upphetsade diskussioner. Det är ju en normal följd av att det blir lite engagemang. Och vi har kanske en del att lära av våra vänner i Medelhavsländerna när det gäller sådant. Att kunna ta och ge utan att det behöver bli ovänskap eller varaktig ilska.

Att det inte är lika mycket diskussioner nu beror säkert på flera saker. Dels har som sagt några diskussionsglada vänner lämnat forumet. Men det är inte hela, eller kanske ens största, orsaken. För några år sedan fanns kanske flera "heta" ämnen att debattera. T ex EU, Euron, All Inclusive, Grekiska krisen mm. Att det numera inte tillkommer nya medlemmar gör ju också att vi som är kvar kanske tycker att vi har betat av många av de mera tidlösa debattämnena såsom Klädsel (eller avsaknad av sådan) på tavernorna, Kvittofrågan, Driks, Fällbara flygstolar mm mm.

Men ...... vi som nu är medlemmar får väl hjälpas år och vara lite mera kreativa och försöka komma på nya eller gamla ämnen som vi kan diskutera, debattera och provocera med. Det vore kul!

Masse
Svara med citat