Ämne: Toaletter
Visa ett inlägg
  #32  
Gammal 2015-09-23, 10:37
HannaHallberg HannaHallberg är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 38
Standard Sv: Toaletter

Jag måste ju bara uppdatera den här tråden.


Är nyss hemkommen från två veckor på Karpathos. I Amoopi på Bar/Café Avra (de har även en mini market) finns det en skylt utanför toaletterna där det står ungefär "Please respect that toilets are only to be used by the customers of Bar/Café Avra". Jag kom mig inte för att fota den så tyvärr saknas bildbevis.


Vi köpte inget i själva cafét, däremot en hel del glass och drickor i deras mini market. Även fast vi egentligen då inte var kvalificerade att använda toaletten så gjorde vi det ändå. Utanför mini marketen fanns några stolar som kunder i mini marketen kunde få använda i 15 minuter. Snällt ändå eller hur?


När jag såg skylten tänkte jag såklart direkt på den här tråden och att jag måste uppdatera och dementera att det är ett svenskt tankesätt att toa=endast för kunder.


Lite full i skratt blev jag dock när jag i mini marketen skulle köpa en glass och mannen i kassan (grek i 60-årsåldern) på lite bruten men felfri svenska sa "kan du kolla på boxen där ute vad det står för pris på den här för den går inte in i kassan".


Sverige ändå.
Svara med citat