Visa ett inlägg
  #12  
Gammal 2015-06-16, 19:23
larstommy larstommy är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2013
Inlägg: 504
Standard Sv: Albanien igen :)

Hej igen, o tack för trevliga kommentarer

Joo Janne, Albanien består till största delen av höga bergsområden, förutom till viss del kusten som är slättland. Resten får du finna ut på egen hand om du vill

Framme i Radomir stannade vi till vid byns handelsbod för att införskaffa lite förfriskningar. Där kom vi i samspråk med en ung man i 25 års åldern som talade god engelska. Han var där över sommarmånaderna hos sin familj men arbetade och studerade övrig tid under året i Tirana, han och andra nyfikna bybor var mycket trevligt bemötande och hjälpsamma. Från honom fick vi god information om området och vad som kunde vara lämpligt att besöka under några timmar under dagen. Vi, eller jag, valde den som han sa var den lättare varianten upp till något som kallades "black lake" på engelska.

Ha ha ha lätt och lätt ? Kanske för en bergsbo. eller inbiten van vandrare, men jag slaknade kvickt i branten över det som han kallade var en liten kulle. Nåväl upp kom vi i alla fall. Och väl där var det mödan värt, stilla tyst och vackert. Den lilla sjön, som väl var mer en göl där smältvattnet samlades under våren och i övrigt användes som vattenreservoar för bevattning av byns odlingar under sommarmånaderna, var spegelblank. Det som hördes mest var grodors kväkande, samt ( och det var speciellt ) vargungars gnyende från en lya längre upp någonstans i närheten, det var väldans oväntat att få uppleva

Här är vi vid "sjön", vår "guide" som hade vänligheten att följa med oss och berätta om området syns till höger i bild. I mitten min fru, och till vänster hennes son.


Återkommer vid senare tillfälle. Oki o tack för visat intresse

Senast redigerad av larstommy den 2015-06-16 klockan 20:21.
Svara med citat