Ämne: Dongel?
Visa ett inlägg
  #4  
Gammal 2015-08-09, 22:24
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 290
Standard Sv: Dongel?

Tack för era svar Wolfen och Arne.

Det står då klart att Dongel inte är något alternativ för mig eftersom jag numera kör iPad4 (Apple) och har ingen lust att återgå till att släpa med den betydligt tyngre laptopen som fungerar som stationär hemma.

Återstår då ditt alternativ Wolfen. Och om jag fattat det du skriver rätt så skulle en lösning för oss kunna vara ......

Jag inhandlar 1 st MiFi till ett pris av ??? kronor. Vad kostade MiFin?

Därtill köper jag ett startpaket för c:a 200 kronor. Enligt din beskrivning bedömer jag att det blir ganska lagom volym för vår vanliga surf under två veckor. Och den kan vi då avnjuta på balkongen och/eller i lägenheten. Men nog kan jag väl inhandla detta redan här hemma före avresa om jag är noga med att det inte ska vara operatörsbundet, eller ....?

Däremot får vi då det gäller ev. streamade handbollsmatcher endera avstå dem eller köra dem i allmänna utrymmen mot hotellets WiFi, och därmed dra på oss övriga gästers och Arnes onda öga.

Nåväl de matcherna går på en tid så sannolikt ett minimum av hotellets gäster sitter och ugglar i lobbyn utan istället är ute på trivsam taverna. I annat fall lär vi bli varse det eftersom vi då sitter i samma lobby.

Med en lösning med inköp av egen MiFi har vi sedan också för framtida bruk säkrat tillgång till internet på resorna för ett pris som inte känns högre än vad en del hotell begär, och därtill kanske med en betydligt bättre kvalité.

Masse
Svara med citat