Visa ett inlägg
  #7  
Gammal 2014-12-30, 14:09
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 680
Standard Sv: Thassos, sjunde gången gillt?

Tack för det, Erik!

Nu blev jag glad. Äntligen lite bra info om Thassos! I somras besökte vi ön för första, men definitivt inte sista gången. Hela familjen blev störtförälskade i genuina och mysiga Thassos. Helt klart in som No 1 på topplistan.
Inför resan var vi en smula bekymrade, över flygfän som getingar mm, men av dem såg vi inte ett spår.

Jag har aldrig ätit så god grekmat som på Thassos. Jag har aldrig nånsin smakat så goda oliver som på Thassos. De är helt vidunderliga! Marmeladen, honungen ja i princip allt. Jag har sällan haft så bra boende, som vi hade på Thassos (Golden beach). Samt sist men inte minst. Jag har aldrig levt så billigt som på Thassos. Det är MYCKET billigare än i t ex Kykladerna.

Vägnätet (10 mil) runt ön är jättefint, med breda asfalterade vägar. Vägarna till stränderna däremot... T ex, var vägen till Marble Beach mer anpassad för en Tiger-tank än min lilla hyrbil. Det var som att de bombat vägen..
Vi körde dock ända fram till alla stränder, förutom till Giola beach. Den var för svettig. Dock körde ALLA greker hela vägen fram

Kan verkligen rekommendera Thassos till alla!

/Netwolf
Svara med citat