Visa ett inlägg
  #11  
Gammal 2019-09-21, 09:10
Zappas avatar
Zappa Zappa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Helsingborg
Inlägg: 494
Standard Sv: Kos istället för Kos

Landade i går några minuter över 10. 23-24 grader och strålande sol. Meltemin var faktiskt åt det svalare hållet, så inte helt varmt, men mycket behagligt.
Blev installerade på Theonia, inne i stan.
Helt ok, ganska små rum och lite slitet. Men rent och fräscht. Vi ställer inte så höga krav på lyx.
Tog en lång promenad ner om stranden, upp genom stan och upp i gamla stan, åt lunch, årets första pita gyros
Nu var det varmt! 29 grader och när det inte blåste var det riktigt varmt!
Tillbaka till hotellet och hämtade lite strandutensilier.
En skön stund i sanden där vi sov ett tag, hade bara fått knappa fyra timmar natten innan.
Sedan tillbaka till hotellet för att duscha och sitta balkong. Yatzy, cashew och GT!
Nu blåste det ganska rejält och vi blev lite kyliga.
In på rummet för att se inledningen av den hockeyallsvenska premiären som Tingsryd sedermera vann efter förlängning
Åtta försäsongsmatcher plus en premiär med idel vinster. Bara tappat två av 27 poäng. Kanske blir inte säsongen lika dålig som alla siat om!
Fått tips om Kostas Grillhouse och eftersom vi inte hade andra alternativ gick vi dit.
Trevlig atmosfär och prat med Kostas Anette och en av döttrarna.
Och god mat! Kycklingfilé åt hustrun och en fantastiskt grillad ryggbiff till mig.
Så nu har jag både ko- och flygskam...

Efter en skön natts sömn i ordinära grekiska sängar har vi nu intagit frukost på hotellets terrass.
Något påver får jag säga. Vitt bröd, sylt, skuren "plastost-/skinka", sockerkaka och kaffe/the.
Förvisso kom det fram lite yoghurt efter ett tag (vi var sena till frukosten och den hade tagit slut, så de var och köpte mer) och honung. Men tyvärr ingen frukt.
Vi får nog köpa på oss ett par bananer och smuggla ner i morgon...
Vi brukar normalt sett boka lägenhet/studio och rå oss själva, men nu skulle vi bara boka en sen, snabb och billig resa så det blev charter med Apollo och då var utbudet inte så stort.

Nähä, nu checkar jag ut för den här gången.
Slappedag på stranden väntar.
Kan också rapportera, på förekommen anledning, att de flesta har gratis solstolar mot att man handlar något. Vilket vi ämnar göra idag.


/Z
Svara med citat