Visa ett inlägg
  #23  
Gammal 2011-03-18, 18:23
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 085
Standard Sv: Nicoleta. Klänger råttor i gardinen?

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Det sitter alltid lite folk (ägaren med vänner) vid ett bord utanför affären på kvällen och röker och dricker lite gott. De har levande ljus på bordet och det ser alltid så mysigt ut.
Det stämmer. Det måste vara ett härligt liv när man kan kombinera sin verksamhet med att sitta där på kvällen, med utsikt över hamnen, och ta ett glas med några vänner och mysa och ta det lugnt.

Gubben själv är lite fyrkantig och uppträder lite som att han är något "förmer"... Men det verkar mest vara en utmaning, eller attityd, för när man inte kryper för honom är han rätt rolig och trevlig. Glöm inte ta med någon godsak till den helvita katten, Doctor, som brukar ligga på en stol framför disken i bakre delen av lokalen. Där man betalar. Po ine y gata...?

Citat:
...och jag SKA köpa en skulptur där åt mig i påsk....
Det tycker jag! Du kan ju ta en lite mindre så Claes knappt ser den här hemma... Så kan du snegla på den då och då och känna den där sugande känslan i magen...

Citat:
Tavelaffären har jag dock missat...
Då tycker jag du ska försöka hitta den i Påsk. Även om du inte tänker köpa någon tavla så är det väldigt fina målningar. Väl värda att titta på. Ca 100 - 150 m upp från "torget" där Tingel-tangelgatan börjar. Lokalen ligger på en hörna på vänstersidan.

Citat:
ÅH VAD JAG LÄNGTAR DIT!!!!!!
Lugn och fin nu... Det är bara några veckor kvar nu så är ni där!

Peter
Svara med citat