Visa ett inlägg
  #24  
Gammal 2019-05-14, 14:15
yanniss avatar
yannis yannis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 740
Standard Sv: Sifnos-ett hugskott

Åter vid hemmets lugna härd.
Jag är nu tillbaks till Umeå, som nu grönskar. Våren är för underbar i Sverige! Allt har fungerat smidigt,både med min diabetes och med bra taxichaufförer i Aten. Resan från Pireus till Plaka och hotel Adonis kostade 25 Euro och resan Plaka-flygplatsen gick på 40 Euro.

Sista kvällen blev lite vemodig och jobbig, trots den fina utsikten över Akropolis.Det är vid såna tillfällen Arne och jag brukar summera resan och prata om nya erfarenheter. Men jag pratade ändock med honom. Han följer alltid med mig.
Omställningen till nygamla vanor brukar för mig ta ett par dygn. Fortfarande lägger jag toalettpapperet i sopbehållaren. Trots att jag har ändrat klockan till sverige-tid, så har jag själv inte gjort det. Stiger upp före klockan 4 på morgonen.

Tack för att ni har följt mig även denna gång! Min nästa resa blir av den 9-26 juni.Då blir det Arnes älskade Amorgos samt även Naxos.Då ska jag äntligen få se och krama Nikoleta, Effie och Vaggelis lilla baby. Gosedjur ska medtagas.

Slutligen lite bilder på den underbara keramik som inhandlades i Karames. Jag måste dit igen!

Birgitta, som imorgon går och förnyar passet hos polisen.


Det är faktiskt keramik!






Tavlaninhandlades på hotel Boulis
Svara med citat