Visa ett inlägg
  #6  
Gammal 2008-04-03, 23:49
wantiai wantiai är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2008
Ort: Finflo
Inlägg: 0
Standard Sv: Hvor på Korfu?

När ni valt Korfu har ni gjort ett bra val och dit ni kommer att fara fler gånger. Kassopi är en riktig idyll men jag tänker att slå ett slag för Moraitika som ligger söder ut från flygplatsen efter Korfus östra kust ca 20 km och 30 min. med buss. Moraitika är ett samhälle med ca 600 innevånare när inte vi turister okuperar byn.
Platsen har allt och i tillräcklig mängd från lugn till tempo och en bra strand med sand. Fördelen med stränder på hela östra sidan är att sjön är lugn, och inte orolig som den kan vara på väst sidan av Korfu.
Vi brukar bo på Konstantis uppe i gamla byn, lungt å idylliskt och det är ej längre än 200m från huvudgatan, har det utomordentliga Villige Taverna in på knuten.
Här lite förutfattade meningar. Skulle avstå från att bo på sträckan Korfustad norrut till Ipsos men Ipsos är OK.
Norra sidan och även Sidari vidare ned på västra sidan till Angelocastro.
Skulle sedan tänka mig härbärge på västra sidan Paleokstritsa ned till Agios Gordis men sydvästsidan Agios Georgios nobbar jag då det är bara ny byggda Hotell och ingen karaktär, visserligen bra strand. Förutfattade meningar slut.
Kavos längst i söder vida känt för sitt höga tryck och omvända dygnsrytm,
värt sitt besök på natten för partysugna.
God investering!
Hyr en vespa från första dag ha den stående utanför bostaden så den är tillgänglig när man blir sugen på att se sig runt, passar bra efter kl två på dagen då slipper man bränna sönder skinnet på stranden.
Apollo flyger på Korfu och har hotell i Moraitika.

Trevlig resa

Wantiai
Svara med citat