Visa ett inlägg
  #25  
Gammal 2005-11-30, 17:00
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Hur är Parga?

Citat:
Ursprungligen postat av pysen
Jag har förstått att de flesta som är inne och skriver verkligen gillar Parga.

Alla har vi våra favoritställen och dessbättre har vi olika smak.
Men hyllningar kan ibland göra att förväntningarna blir för stora. Som en bok eller film som rosas och ges höga betyg. När man ser filmen eller läser boken är förväntningarna så höga att man ofta blir besviken även om boken/filmen egentligen är riktigt bra.
Innan vi åkte till Parga läste vi på Kalimera och fick uppfattningen att det var någonting riktigt extra. Det var nog en bidragande orsak till att vi blev lite besvikna.
Vi åkte bland de sista resorna i september, då var det lågsäsong men ändå dominerade turisterna stort. Hur ska det då vara under högsäsong...
Största besvikelsen var dock maten. Efter att ha ätit på en famljerestaurang på Lesbos (nästan varje dag var någonting "on the house" ibland hela måltiden som i stort sett alltid var god) eller Moonligt (eller var det...skine) på Kreta (bakade spagettin förstörde mitt midjemått ytterligare) så var maten i Parga en besvikelse. Vi kanske inte hitta rätt restaurang, omtalade Andreas var också stängt (bara för säsongen?).
Åk gärna till Parga men räkna med att det nästan är som på flesta andra turistorter. Fast det är ju många som har Parga som sin favoritby i Grekland.
Och dom kanske har rätt. Det bästa är förstås att åka dit, utan några förväntningar alls, och skapa sig en egen uppfattning.
Jag tror det är många som tycker att Parga är lite för exploaterat men som avstår från att skriva ner sina synpunkter kanske av de skäl Inkfish anger. Jag delar definitivt er uppfattning både vad gäller mängden turister och att det delvis är svårt att hitta lika bra mat som jag fått på många andra ställen i Grekland. Trots detta finns det ändå mycket jag uppskattar med Parga och dess omgivningar och jag tycker att det är synd att hyllningskören när någon skriver något som avviker från flertalets uppfattning blir så stark att andra med en annan uppfattning inte vill eller vågar skriva längre. Stå på er även ni som har en annan uppfattning än den som många fört fram!

Eva

Senast redigerad av Eva L den 2005-11-30 klockan 17:03.
Svara med citat