Visa ett inlägg
  #104  
Gammal 2017-05-13, 23:22
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: ...mot Rhodos&Karpathos....

...Hej!
Det mer eller mindre skojiga avslutet på resan är inte färdigberättat riktigt än....för när jag kom till Karlstad 02.50 så kom det en mkt snäll kompis och hämtade mej med sin mersa......Väl hemma, så lassade vi ur de tvenne bagagen, och kompisen for hem till sitt.
Jag kånkade upp grejerna till dörren och tog fram nyckeln.....som inte passade! Attans...javisst,ja....hade bytt cylinder i dörren in till min lägenhet, så nu hade jag ju en för ytterdörren och en nyckel in till lägenheten....Sen hade jag väl aldrig tänkt, att jag skulle komma hem mitt i natta heller...
Jag gick runt huset, hämtade en trappstege och smög, likt en indian graciöst över balkongräcket, för att känna på den dörrn...men icke, sa Nicke, den var orubblig...Så jag återvände till marken, ställde tillbaka stegen och gick och hämtade packningen ner till garaget, för DIT passade den enda nyckel jag hade...
Så jag lyckade baxa in storväskan, ryggan ställdes på ena motorcykelns sadel, sen byggde jag nån sorts viloplats på linoljedunkarna....Ute var det fyra grader, kolsvart, så mitt rotiga garage var rätt bra, jämförelsevis...Sen hade jag tidningar med mej, så jag inrättade mej alltefter, och slumrade till så smått framåt femtiden....
Sen vaknade jag med ett ryck, och gick och öppnade dörrn och stod då öga mot öga med en snubbe från PostNord,som hade en tidning i handen....på väg in, och då var ytterdörrn öppen....
Så garagetiden blev rätt kort, några timmar, och vilken tur att nyckeln också gick dit!
Mvh,
Mikke
Svara med citat