Visa ett inlägg
  #102  
Gammal 2015-09-20, 17:37
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Peloponessos – here I come!

Jag hade en fin sista kväll i Koroni. Åt ånyo mycket god mat på Restaurang Resalto. La mig tidigt, långt innan tio, jag hade ju en lång resa framför mig.

Klockan 08.00 tog jag bussen till Kalamata. Från busstationen äntrade jag en taxi som skulle köra mig till Kardamili. Jag var beredd på slingriga vägar, men jag var inte beredd på att taxichauffören skulle göra korstecken, ta på sig bältet och stampa gasen i botten. Ofta körde han i 100 km/h, och ni som har varit här vet hur vägarna ser ut.



Jag var inte heller beredd på att han skulle göra en kisspaus.




Men det var bara bra, för då kunde jag ta en bild över Kardamili.

När jag kom fram fick taxichauffören rejält med dricks för att han hade kört mig tryggt och säkert. Vid Stella Rooms möttes jag Panagiotis och Stella med man. Vilket mottagande! Om det skrev jag tidigare idag. Har ni inte läst den finns det någonstans här ovan. Där finns bild på min underbara utsikt också.



Detta bjöd Stella på när jag kom fram. Orkade bara äta lite grann som ni förstår. Vi satt länge och samtalade, jag, Panagiotis och Stella. Mycket trevligt samtal. Stella var en otrolig rolig person. Många skratt blev det!

När jag installerat mig gick jag en runda i den mycket vackra byn. Jag är – kort sagt – djupt imponerad. Pylos: fantastiskt! Koroni: fantastiskt! Kardamili: fantastiskt!




Precis som Koroni är Kardamili en grymt fotogenisk by. Har inte sett allt men, det känns som att jag kommer fotografera mycket här.



Det finns ingen strand i själva Kardamili (det finns strax utanför), men vem behöver strand när man kan bada i sådant här underbart vatten.




Hör och häpna, men ingen grekisk sallad till lunch idag. I stället blev det pasta alá Stella på min fina altan.




Det finns mycket mer att berätta om denna första dag i Kardamili, men det hinner jag inte. Nu väntar jag på att ovädret Lissi ska dra in. Så här ser det ut från balkongen i detta nu.

Ni hittar även en bild på Facebook, och en på Instagram.

Ps. Om valet märks inget. De jag pratat med tror inte att de ska rösta.
Svara med citat