Visa ett inlägg
  #74  
Gammal 2019-03-28, 20:48
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: Rhodos/Karpathos april 2019

Torsdag 28.3
Hejsan!
Jo, rörbiten vare.....Jag stack upp till KAU och dess eminenta verkstad, där jag har lyckan att vara handledare. Där bland allt skrot, fann jag ett aluminiumben, inte runt men fyrkantigt, ca 4 cm på var sida. Detta kapade jag ungefär 9 cm, och sen sågade jag nerifrån, för det satt en fyrkantig plastbit i ena änden. När jag sågat bort skarvarna, böjde jag de fyra bitarna, samt borrade hål i dom. Väl hemma, siktade jag med en stråke, så att jag fick rätt vinkel på röret, sen borrade jag och fortsatte med sticksåg, så jag fick ett fyrkantigt hål i ett av de övre hörnen på väskan. Sen duttade jag in röret innifrån, samt borrade för bult. Det gick bra, och jag målade det snett utstickande röret karpathosblått....Sen provade jag, och jag får in två stråkar....Idag har jag limmat in en platta, för ena sidan är styv, p.g.a det långa handtaget, men andra sidan var lite mjuk, så jag limmade in en masonitbit, så blir den andra sidan av väskan lite hårdare....Sen imorrn, efter Torsbybesöket, ska jag provpacka med fiol och stråkar....Jag kan väl lägga in nån bild på Kalimera FB....så får ni se på eländet, haha...det blev en riktig Pippi Långstrumpväska....
Mvh,
Mikke
Svara med citat