Visa ett inlägg
  #21  
Gammal 2013-02-20, 15:16
UlfWimans avatar
UlfWiman UlfWiman är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Agioi Apostoloi / Öjebyn
Inlägg: 1 349
Standard Sv: Georgiopolis, är det rätt för oss?

Nu är väl jag part i målet och att valet föll på Kreta tycker jag är trevligt! Kreta är en kontinent och egentligen ingen ö att resa till. Det är en livsstil att välja Kreta som bas.
Admirala har sitt Nafplion som bas och utgångsställe så hon är förlåten för sitt inlägg… men när det gäller att leva, bo och vara så är faktiskt Kreta en av de mest fantastiska platserna att vistas på. Allt finns där oavsett ort eller stad. Livet börjar när du kliver av planet.
Jag rekommenderar inga restauranger eller tavernor av princip, det är upp till dig som besökare att utforska nya ställen och den kretensiska gästfriheten. Eller vill ni ha en guide, gör si gör så gå dit eller hit. Det är inget jag rekommenderar utan börja utforska ön på egen hand och gör era egna misstag. Till slut lär ni er var man ska äta och var man ska bo!
Ska ni sedan slå till och gifta er så grattis. Grattis, ni har valt rätt ställe för en minnesvärd stund och utnyttja den väl. God mat i goda vänners lag är inte helt fel om det så sker i Georgiopoulos eller Xora Sfakion eller vart ni vill på ön. Det är lika trevligt överallt. Att jag har min bas i A.A beror helt enkelt på att min säng står där, i övrigt så rör jag mig obehindrat över hela ön…
Jag har som tidigare sagt inga egentliga favoriter utom Tsou… och Kerato… men det beror enbart på lugnet som dessa två ställen erbjuder mig. Egentligen så skulle nog min bas vara Gavdos för all enkelhet som ön erbjuder, men taskiga kommunikationer gör att det inte är mitt val.
//Ulf
Svara med citat