Visa ett inlägg
  #3  
Gammal 2005-06-12, 11:26
Easy Easy är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Kalmar
Inlägg: 35
Standard Sv: vill ha hjälp med ö-val - hur är Schinoussa

I juni är det inte speciellt mycket turister på Naxos, det är inte på något sätt jämförbart med Chaniakusten på Kreta t.ex.
Något gytter i Egiali blir svårt att finna i juni, däremot formligen exploderar det i Juli. När vi var där förra gången i månadskiftet juni/juli så var vi nästan ensamma i badbåten i Katapola, men så fort det blev Juli så blev båten nästan överlastad. Trots detta så märker man inte av turisterna speciellt mycket på kvällarna.

Citat:
Ursprungligen postat av anafi05
om bara sex dagar bär det av till Santorini där vi stannar i tre dygn innan vi tar båten till Anafi. Så långt är allt klart, men sen?
Vi vill ha ett alternativ till Anafi som är en mycket stillsam ö men där själva byn är så långt upp i bergen att vi misstänker att sjuåringen kommer att bli bra less på klättringen uppför åsnestigarna efter några dagar. Vi vill alltså hitta ett ställe med fler barnfamiljer och hyfsat nära till stränderna. Ön ska vara av den lugna sorten, gärna så genuin det bara går för att tillfredsställa maken.
Först tänkte vi Naxos men har nu tänkt om efter att ha fått råd här - för mycket turister för min man .
Sen tänkte vi Eigali på Amorgos och alla svar vi fått här har varit uppmuntrande. Maken kan alltid gå upp till byarna ovanför om han ledsnar på gyttret.
Men så igår kväll började jag läsa Jannes guide om Schinoussa...Vad säger ni som varit där? Vore det ett bra alternativ för oss?
Kan med en gång säga att Koufonissi går fetbort. Alldeles för mycket folk för maken. Och för mycket av samma sort, alltså nordbor. Han vill till Grekland när han är i Grekland. Koufonissi verkar ju vara ett paradis för barnfamiljer som vill träffa andra barnfamiljer. Men kanske lite väl mycket av den varan...eller?
Snälla, hjälp mig lägga upp en resrutt och berätta lite mer om Schinoussa...