Ämne: Hemma igen
Visa ett inlägg
  #6  
Gammal 2021-11-17, 09:41
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 673
Standard Sv: Hemma igen

Citat:
Ursprungligen postat av naxoss Visa inlägg
Som en liten anekdot kan jag ju tillägga att det, ovetandes oss, höll på att bli en vecka i stället för tre. Vi hade bokat flygstol tur och retur med Apollo med avgång en fredag i början av september. Apollo ställde in fredagsplanet så vi fick ta lördagsplanet i stället. Ingen fara för oss. Fick nya biljetter och åkte ner i godan ro utan att dubbelkolla den nya biljetten……. När vi just hade kommit till Lentas (dagen efter att vi hade landat på Kreta) fick jag ett mejl om att nu var det sista dagen för att förhandsboka varor för hemfärden. Med tanke på att vi aldrig åker charterstol och därmed inte beställer varor till hemresan tänkte jag slänga mejlet. Men jag tyckte att det var väldigt långt i förväg att vara sista dagen, nästan tre veckor innan hemfärd. Nu… kollade jag biljetten. Då visade det sig att Apollo hade kortat ner vår resa från tre veckor till en vecka, av misstag förstås. Tur att vi upptäckte detta, annars hade vi stått på flygplatsen efter tre veckor utan en hemresebiljett…
Tack Lena för en härlig rapport från Kreta! Vi var alltså på ön samtidigt då vi kom hem i början av okt.

Himla tur att ni kollade biljetten. Inte kul att på flygplatsen upptäcka att man inte har ngn hemresa...

Vi var med om en liknande grej, men det var vi som höll på att klanta till det. Vi hade varit runt på Kreta i två veckor och skulle flyga hem från Heraklion. Så för sista natten, tog vi in på ett mysigt ställe vid havet i Agia Pelagia. Ja, det kostade lite, men det var ju bara för en natt. Vi badade lite i havet och slappade. Vi hade även avtalat med värden om att behålla rummet lite senare dagen efter, då vårt flyg avgick väldigt sent.

Duschad och klar inför kvällens middag, satte jag mig på balkongen med en nyöppnad kall. Då ropar min kära hustru "Vilken tid var det planet avgick i morgon?". Ja, jag hade jag inte hundra koll så jag kollade upp. Och visst datumet stämde och tiden med. Det avgick ju sent - 00:05. Helt plötsligt går sanningen sakta upp för mig. Det är ju I NATT!!!

Resignerad släntrar jag bort till badrummet, där min fru står och fixar sig tillsammans med ett glas vin och säger

"Packa grejorna. Vi åker om ett par timmar"

Den chocken. Jag kunde ju givets inte dricka min kalla, för hyrbilen skulle ju lämnas på flygplatsen. Middagen blev en hastigt undanstökad historia. Inte alls den avslutningsmiddag vi planerat, där vi skulle sitta uppe sent och se på stjärnorna och sammanfatta våra fantastiska veckor.

/Netwolf
Svara med citat