Visa ett inlägg
  #40  
Gammal 2013-06-28, 23:02
litentuvas avatar
litentuva litentuva är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2008
Ort: Sthlm/järfälla
Inlägg: 1 795
Standard Sv: På fyra hjul tur o retur till Kreta

Resan mot ancona gick felfritt och vi rullade på snabbare än förväntat , tills hm såklart då vi skulle in i stan och fram till hotellet... Gata upp och gata ned , gps som får frispel och lokalbefolkning utan engelska kunskaper - stor suck då alla var vrålhungriga och i synnerhet våra tålmodiga barn "mamma varför flög vi inte bara...?" Jo hihi det kan man undra ... Till slut kom vi fram till hotellet , som hoppsan hyrt ut vårt rum till ett gäng tävlingsseglare... Suck igen ! Men hotellet fixade rum på annat hotell och guideade oss dit + betalade mellanskillnad , inget direkt tjusigt hotell men fyra sängar och lite närmare hamnen! Väl på plats bröt regnet från regnets paradis ut - studsade på gator och smattrade mot fönster , promenad på stan blev genast inställd och i stället bokades en taxi... I hamnen gladdes jag åt att få prata grekiska och äntligen förstå / få göra mig förstådd ! I morgon kl 11 checkar vi in på båten mot Patrsas - ca 21 timmar tar resan... Därefter tog vi en tur på stan , glas vin , glass , lite nya kläder (kyligt här, jeansen som lämnades hemma behövde ersättas ) och därefter mysig middag på ännu ett "hål i väggen". Taxi hem till hotellet igen med rolig snubbe vars bästa körning var tur och retur till Monaco - ca 1500 € - kul story berättades därtill! Nu dricker vi rose på rummet och kollar allsång på Skansen på svt play , skål och trevlig kväll !

Inte många bilder idag , tar evinnerlig tid att ladda upp... Men några finns på min sida !

Senast redigerad av litentuva den 2013-06-28 klockan 23:19.
Svara med citat