Ämne: Thailand
Visa ett inlägg
  #1  
Gammal 2010-06-26, 17:07
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Thailand

... kan det va nåt?

Jag har insett att det är hög tid att bestämma sig för vinterresa och Indien tar emot, känner jag. Jag gillade det mycket och kommer säkert att åka tillbaka, men kanske inte redan nu.

Jag tror att jag den här gången vill ha en semester där jag inte behöver stålsätta mig så mycket, utan bara flyta med. Indien kräver många djupa andetag inför mer eller mindre jobbiga saker.

Thailand har aldrig lockat mig det minsta - men nu kanske det gör det. Just för att jag vill flyta med. Läsa, snorkla, äta god mat, se fina solupp- eller -nedgångar, sova gott.

Det är charter jag är inne på, ingen backpacking på egen hand, inget Bangkok.

Så jag har tittat på Koh lanta (unikt va?). Vad säger ni, får man spader på turistifieringsgraden där? Massturismen lär ju ha gått rätt hårt åt Thailand...

Fritidsresor har två enklare hotell: Hotel Sea Sand sun och Moonlight bay resort. Någon som vet nåt? T ex om Moonlight bay ligger väldigt isolerat? Det verkar finnas fler restauranger runt Sea sand sun men ljudet därifrån stör, skriver Fritidsresor.

All input är välkommen för en totalt okunnig. Har inte läst på alls, det här bara föll mig in.
Svara med citat