Visa ett inlägg
  #48  
Gammal 2011-04-21, 22:08
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Handen
Inlägg: 3 182
Standard Sv: Om en hädangången tråd

Citat:
Ursprungligen postat av Eva L Visa inlägg
Jag måste säga att jag har väldigt svårt att förstå vad Thailand har i diskussionen överuvudtaget att göra.
Då kanske du skulle ta och läsa om tråden från början, så kanske du förstår bättre. T ex inlägget från "Parga": "Om vi ska bojkotta Grekland då bör vi bojkotta många andra länder med annorlunda syn än våran egen." Det var där Thailand kom in, som ett exempel på dylika länder. Och då trädde du in och hoppade på mig som person. Det var riktigt lågt.

Citat:
Ursprungligen postat av Eva L Visa inlägg
Thailand har sina problem men att generalisera saker som händer i begränsade områden till att gälla hela Thailand är extremt okunnigt. Ungefär som om drogproblematiken och prostitutionen runt Omonia, förhållandena i Atens ungdomsfängelse som är helvetet på jorden, flyktinglägren på Lesbos etc skulle gälla hela Grekland.
Ja, men det var ju precis så diskussionen gick, eller hur? Bojkotta hela Grekland för en händelse på Samos? Är det annorlunda när det gäller Thailand, är det en fredad zon som man inte får kritisera? Hade ingen aning om att det skulle vara en så öm tå för någon, då hade jag GIVETVIS tagit ett annat exempel...

Citat:
Ursprungligen postat av Eva L Visa inlägg
Det som antagligen är skillnaden just nu mellan Thailand och Grekland verkar vara att det förstnämnda arbetar hårt för en förändring
Det har vi inte sett ännu. Men så länge sexturismen drar in så stora summor, tror jag inte att det kommer att bli någon större förändring, mer än några enstaka rättegångar som ett spel för galleriet. Själv skulle jag som sagt inte ens överväga att resa dit och stödja en diktatur som tillåter sexhandel med barn. Men det är jag det, för alldeles för många andra är det visst helt okej...

Karin
Svara med citat