Visa ett inlägg
  #5  
Gammal 2007-05-08, 08:28
monica monica är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: stockholm
Inlägg: 930
Standard Sv: Jordskalv på Zakynthos

Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Frappe Visa inlägg
Sant över hela Grekland håller dock inte med om att det blir spännande.... efter den stora jordbävningen i Athen för några år sedan rycker jag till varje gång det gungar till....kommer aldrig att vänja mig!

Camilla
Helt rätt Camilla, jordbävningen 1999, husen runt mig föll som korthus, många människor dog och bla min stad blev katastrofområde. Vi sov i tält och i bilen, efter en vecka fick vi låna en stuga uppe i Ioannina för barnens skull. Kommer aldrig att glömma ljudet som kom först, trodde det var tvättmaskinen som stod och hoppade i badrummet, till slut hördes det som ett flygplan i huset. Jag hade bott här 5 månader och min man var på jobb i Aten, min grekiska var inte den bästa, alla grannar sprang ut hysteriska och jag hade ingen att prata med, dessutom fick jag inte tag i min man som jobbar med att lägga tak, alla telefonlinjer vara nerringda, som tur var hade han precis innan skalvet gått ner. Eftersom barnen var hemma skulle man oxå hålla sig lugn för deras skull, glömmer aldrig den här dagen.

Så spännande kan jag nog inte hålla med om.
Jordbävningar är fruktansvärt skrämmande.

Vi hade ett skalv för 2 veckor sedan, och man stannar upp och väntar in vad som kommer efter varje gång.

Monica
Svara med citat