Ämne: Digitalkamera
Visa ett inlägg
  #6  
Gammal 2008-04-21, 10:50
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: Digitalkamera

De zoomade bilderna blir inte sämre än de andra. Faktum är att jag hittills tycker att både färger och skärpa blivit bättre. Om detta beror på kameran eller slumpen får dock vara osagt

Till att börja med kändes det lite snopet att vara utan sökare. Bildskärmen är dock stor och har funkat bra för mig hittills. Ännu har jag inte fotat i starkt ljus, och det är ju då sökaren brukar vara absolut nödvändig. I alla fall var det så med min förra kamera.

Inomhus och i värme fotar den hyfsat snabbt (men jag har inte kollat hur snabbt). Vid något kallare temperaturer (men fortfarande plusgrader) tar den också bilderna snabbt - men sparar väldigt sakta, det tar flera sekunder innan den är klar för nästa bild. Om det beror på kameran eller minneskortet vet jag inte, men jag använder det kort som följde med, och ska man ha ett snabbare kort så blir det ju en kostnad att ta hänsyn till när man jämför kameror.
Jag har knappt inte fotat när det varit minusgrader, men det finns ingen kamera i den här prisklassen som inte är långsam då.

Blixten är jag nöjd med vid inomhusfotografering på nära håll. De blixtfunktioner du frågar om kan jag inte förklara. Fill in känner jag inte igen, men slow flash har den, fast jag har inte märkt någon skillnad när jag valt det. (Men har inte heller gjort någon grundlig test.)
Svara med citat