Visa ett inlägg
  #1  
Gammal 2010-07-16, 00:44
jokkey1 jokkey1 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 4
Standard Grekland för första gången!

Halloj!!

Efter mycket letande så verkar jag ha hittat ett bra forum för att ställa mina frågor och hoppas på många givande svar

Min sambo och jag har nu bestämt oss för att för fösta gången åka till Grekland, resan kommer ske 24/7 (ev. 23/7) i 1v, vi har inte helt bestämt vart men det lutar mkt åt Kreta och Chaniakusten/Platanias. Vi har en budget på ca 20-25tusen och det vi har hittat är följande:

Ving: SunFamily Sunset Suites, Platanias, Chaniakusten, Kreta ca: 11000kr

Ving: SunFamily Menia, Platanias, Chaniakusten, Kreta ca : 12000kr

Eftersom vi inte har varit i Grekland innan så har vi några frågor...

1. Är Chaniakusten ett bra val som första besöket i Grekland? Någon som har bott på hotellen eller hört något om dom?

2. Hur varmt är det? Vi är inga extrema soldyrkare som bara vill liga på beachen hela dagen utan gärna kunna strosa runt lite... Har hört att det ska blåsa lite svala vindar på Kreta stämmer det? (har ingen koll)

3. Hur illa är det med strejken just nu, borde man ens vara orolig att inte åka?

4. Fickpengar? Vi är 2pers o stannar 1v. Kan man leva gott på strax under 10tusen? Kommer inte bli så mkt festande utan mer gå ut och äta gott, ser verkligen fram emot det!

Är väl dessa frågor som snurrar i huvudet just nu.
Skulle verkligen uppskatta alla synpunkter eller tips som ni lite mer erfarna resenärer har!

Vi är inte helt låsa på just Chaniakusten men eftersom vi endast kan åka 23/24 Juli så finns det inte så väldigt mkt att välja på men kom jättegärna med förslag om andra resemål om ni tror det skulle passa bättre.

Det vi vill uppleva är mer kulturen/naturen/maten än att mer festa och sola o bada! Så kommer nog bli lite utflykter om man hinner med det!

Mvh. Joakim
Svara med citat