Visa ett inlägg
  #1  
Gammal 2012-09-12, 15:59
Tant Eva Tant Eva är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2009
Ort: Blekinge
Inlägg: 20
Standard Åter till Mirtos

Nu går snart resen till Mirtos på Kreta. Bara en vecka kvar! Hoppas att jag har kommit ihåg att boka allt. Hyrbil, boende och framför allt flygresan.
Åker från Malmö och har bokat rullstolsplats och assistans på flygplatserna. Har svårt att gå i trappor så jag hoppas att de använder 'lyftbilen' i Heraklion så jag kommer in bakvägen till transportbandet med väskorna.
Jag vet att jag inte kommer att ha mycket nytta av rullen i Mirtos. Trånga gator och backar, så det får bli käppen som får vara stödet samt min man. Rullstolen kommer att ligga bra i bilens bagageutrymme för användning i städer och vid besök på museum.
Vad jag minns var Ierapetra ganska handikappvänligt med avfasade trottoarkanter och handikapparkeringsplatser.
Tittar jag på väderkartan för Ierapetra så ser det bra ut, inte för varmt ca 24 grader och soligt.
Vill gärna ha förslag på platser som vi måste se, har Kalimeras guide över Östra Kreta men det finns säkert flera platser att besöka.
Kattvakt är ordnad och mail-adresser till släkt o vänner överförda till den bärbara.
Eva
Svara med citat