Visa ett inlägg
  #3  
Gammal 2018-01-31, 21:14
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: Båtutflykt längs Karpathos östkust

Hej!
Jag har åkt från Pigadia till Saria två ggr med båten Chrysovolanto...( har jag för mej den heter..) Det var en trevlig resa, där kapten skrek "Delfiner" och alla kom rusande, då pekade han på fören, där det var en delfin målad....En riktig skämtare, haha....
Har för mej att vi först stannade till vid byn Diafani, sen vidare norrut, där vi sen lade oss i en grund liten vik i ca tre timmar.En del knallade upp genom en smal klyfta och sen vidare, medans jag och Bosse gick väldigt försiktigt uppför en sluttning och kikade på en del kallmurade hus...
Sen återvände vi till båten och viken och badade. Vattnet var ovanligt klart och man såg säkert tjuge meter, minst....Jag simmade in i en klyfta och den blev som en grotta, och då såg jag ljus när jag tittade mot botten, och dök igenon nån öppning och kom upp i en annan klyfta....Det gick bra, men jag skrapade mej litegrann....
Som jag minns så gick båten till Saria på söndagar, och jag ska kolla det nu i april....
en fin utflykt, köp biljetten vid båten och åk om ni har tid, men ta med fenor och glasögon för dykning...
Det grillas också, vill jag minnas för den som blir hungrig....
En utflykt som rekommenderas!
Mikke
Svara med citat